Beurer EM 80 Nervstimulator

KÖP Beurer EM 80 Nervstimulator ONLINE
1390 SEK
Kategorier: Tillbehör

Beurer EM 80 Nervstimulator Den digitala TENS/EMS-enheten har tre basfunktioner som kan drivas kombinerat: den elektriska stimuleringen av nervbanor (TENS), av muskelvävnad (EMS) och en massageeffekt som framkallas av elektriska signaler. Dessutom har enheten fyra oberoende stimuleringskanaler och åtta självhäftande elektroder. Den erbjuder mångsidigt användbara funktioner för att öka det allmänna välbefinnandet, lindra smärta, hålla kroppen i trim, regenerera muskler och motverka trötthet. Du kan antingen välja förinställda program eller skapa ett efter dina behov. Funktionsprincipen i elektriska stimuleringsenheter grundar sig på efterbildning av kroppsegna impulser som skickas ut med hjälp av elektroder via huden till nerv- resp. muskelfibrerna. Elektroderna kan sättas fast på många kroppsdelar och den elektriska stimulansen sker ungefärligt och praktiskt taget smärtfritt. De elektriska impulserna som skickas i vävnaden påverkar stimulansöverföringen i nervbanorna samt nervknutar och muskelgrupper i området. Effekterna av elektrostimulering märks i regel först efter regelbunden upprepad användning. Elektrostimulering ersätter inte regelbunden träning av musklerna, utan är ett komplement till träningens effekt. Idealisk vid ryggsmärtor, i synnerhet besvär i ländryggen och halskotor, ledsmärtor (t.ex. i knäleder, höftleder och axlar), nervsmärtor, huvudvärk, menstruationsbesvär, smärtor efter skador i rörelseapparaten, smärtor vid störningar i blodcirkulationen och kroniska smärttillstånd av olika orsaker. Features 30 förprogrammerade applikationer 20 fritt programmeringsbara program Doktorsfunktion för optimal anpassning till ditt personliga terapiprogram Highlights 30 förprogrammerade applikationer 8 självhäftande elektroder TENS/EMS och massageeffekt leveransomfattning Digital TENS/EMS-enhet · 2 anslutningskablar · 8 självhäftande elektroder (45 x 45 mm) · 3 batterier · Förvaringsväska · Bruksanvisning. OBS! Kundtjänst +49 (0) 731-/ 39 89 144. Illustration similar.